Відповідно до абзацу першого п. 1 Примірного положення про Центр обслуговування платників, затвердженого наказом ДФС України від 20.05.2016 № 458 «Про затвердження документів, які регламентують діяльність центрів обслуговування платників», (далі – Положення) Центр обслуговування платників (далі – ЦОП) створюється в органах Державної фіскальної служби України з метою виконання вимог Закону України від 06 вересня 2012 року № 5203-VI «Про адміністративні послуги» та надання послуг і сервісів фізичним та юридичним особам, які звертаються за отриманням таких послуг (далі – суб’єкти звернень).
ЦОП – постійно діючий робочий орган ДФС, в якому надаються послуги структурними підрозділами ГУ ДФС, ДПІ та працівниками відділень, відповідальними згідно з функціональними обов’язками за надання адміністративних послуг, консультацій, прийняття звітності, вхідної кореспонденції та видачу ключів електронного цифрового підпису (абзац третій п. 1 Положення).
Пунктом 2 Положення визначено перелік послуг, які надаються суб’єктам звернень у ЦОП:
адміністративні послуги;
прийом та реєстрація вхідної кореспонденції;
приймання звітності, поданої виключно на паперових носіях;
приймання звітності, поданої на паперових носіях із додаванням копій, підготовлених на електронних носіях (електронні носії повертаються суб’єктам звернень після зчитування відповідних даних);
усні консультації;
видача ключів електронного цифрового підпису;
доступ до електронних сервісів;
доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію;
попередній запис громадян на особистий прийом;
супутні послуги.
Пунктом 3 Положення передбачено, що структурні підрозділи територіальних органів ДФС, залучені до роботи в ЦОП та відповідальні за надання послуг:
обслуговування платників;
податків і зборів з юридичних осіб;
податків і зборів з фізичних осіб;
погашення боргу;
аудиту або підрозділ (спеціаліст), за яким закріплено функцію контролю за достовірністю декларування валютних цінностей, що знаходяться за кордоном і належать суб’єктам господарювання України;
моніторингу доходів та обліково-звітних систем;
матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури;
контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів;
Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС.
Водночас п. 8 Положення визначає порядок надання супутніх послуг у ЦОП, а саме:
у приміщеннях ЦОП можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо);
забороняється надання платних супутніх послуг органом ДФС у ЦОП;
до супутніх послуг не належать надання консультацій, інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, та надання допомоги в їх заповненні;
бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів (надруковані типографським способом або роздруковані на принтері в ЦОП), необхідні для звернення щодо надання адміністративних послуг, мають безоплатно надаватись платникам в ЦОП.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 140.05).