11111111

Заступник начальника відділу організації роботи Головного управління ДФС в Івано-Франківській області Олександр Нащочин провів веб–конференцію з питань комунікацій органів фіскальної служби області з платниками податків.

Відповіді на запитання, з якими зверталися платники податків під час проведення веб-конференції:

Юлія  

Де можна отримати податкову консультацію в усній формі?

Олександр Нащочин 

Дякую за питання. Ви можете завітати у робочий час до одного з Центрів обслуговування платників, які діють при державних податкових інспекціях. Про їх місце розташування можете почитати за посиланням: http://if.sfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/.

Тут виділено окремі робочі місця, де надаються усні податкові консультації платникам податків. Крім того, кваліфіковані роз"яснення ви можете отримати під час тематичних "гарячих ліній", семінарів та тренінгів. Слідкуйте за повідомленнями на нашому офіційному сайті (http://if.sfs.gov.ua/) у розділі "Анонси".

Віктор  

Як платник податків може отримати роз’яснення з питань оподаткування?

Олександр Нащочин 

Дякую за питання. За своїм вибором ви можете безоплатно отримати податкову консультацію в усній, письмовій або електронній формі. З 1 вересня 2015 року діє нова редакція статті 52 ПКУ, відповідно до якої за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію. Консультація, надана в письмовій або електронній формі, обов'язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства.

Консультації, крім узагальнюючих, надаються:

- в усній формі – всіма органами фіскальної служби (Фіскальною службою України, фіскальними органами в областях, податковими інспекціями);

- у письмовій або електронній формі - Фіскальною службою України, фіскальними органами в областях та підлягають обов'язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків та його податкової адреси.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень. В свою чергу Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (Міністерство фінансів), проводить періодичне узагальнення податкових консультацій, які стосуються значної кількості платників податків або значної суми податкових зобов'язань, та затверджує наказом узагальнюючі податкові консультації, які підлягають оприлюдненню, у тому числі на офіційному веб-сайті цього органу, протягом 5 календарних днів.

Головне управління ДФС в Івано-Франківській області на виконання наведеного вище припису оприлюднює такі індивідуальні роз’яснення. Вони розміщені на офіційному порталі територіальних органів ДФС в області (http://if.sfs.gov.ua/) у підрубриці «Головна Корисні посилання Податкові консультації».

Іван Григорович  

Скажіть будь-ласка, які мають бути мої дії, якщо я не згоден з роз’ясненням, яке мені надіслали?

Олександр Нащочин

Дякую за питання! В даному випадку необхідно зазначити, що, згідно статті 53 Податкового кодексу не може бути притягнуто до відповідальності платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, наданої йому у письмовій або електронній формі, а також узагальнюючої податкової консультації, зокрема, на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація або узагальнююча податкова консультація була змінена або скасована.

Платник податків може оскаржити до суду наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації або надану йому індивідуальну податкову консультацію як правовий акт індивідуальної дії, викладені в письмовій або електронній формі, які, на думку такого платника податків, суперечать нормам або змісту відповідного податку чи збору.

Скасування судом наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду.

Протягом 30 календарних днів із дня набрання законної сили рішенням суду про скасування наказу про затвердження узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або контролюючий орган з урахуванням висновків суду зобов'язані опублікувати узагальнюючу податкову консультацію або надати платнику податків індивідуальну податкову консультацію.

Анна 

Доброго дня! В якому розділі на сайті можна подивитись роз"яснення, які надаються ДФС України? Чи вони вже не розміщуються?

Олександр Нащочин

Доброго дня! Раджу скористатися Загальнодоступним інформаційно - довідковим ресурсом (ЗІР). Посилання на нього є на сайті ДФС України (http://zir.sfs.gov.ua/). Інформаційне наповнення ЗІРу здійснюється з урахуванням результатів аналізу інформації про потреби клієнтів, які звертаються до Контакт-центру ДФС.

У розділі «Запитання – відповіді з Бази знань» реалізована можливість самостійного пошуку інформації, шляхом ознайомлення з редакціями відповідей на запитання, з якими звертаються клієнти до Контакт-центру по телефону, електронній пошті та письмово. Розділ «Нормативні та інформаційні документи» містить нормативні та інформаційні документи з питань оподаткування, митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та електронного цифрового підпису, інших питань законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, а також іншу інформацію стосовно роботи органів ДФС. Розділ «Письмові консультації» наповнюється витягами з письмових консультацій, підготовлених ІДД ДФС на типові звернення суб’єктів господарювання та громадян.

Також на веб-порталі ДФС України та на нашому веб-порталі є окремі розділи, в яких розміщуються індивідуальні роз’яснення, які надавалися суб’єктам господарювання в письмовій або електронній формі: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii, http://if.sfs.gov.ua/baner/podatkovi-konsultatsii.

Оксана  

Як потрапити на особистий прийом до керівництва ДФС в області?

Олександр Нащочин 

Дякую за питання! Особистий прийом громадян проводиться керівництвом фіскальних органів відповідно до розподілу функціональних обов’язків, а у разі відсутності - уповноваженими ним посадовими особами, керівниками та посадовими особами структурних підрозділів органів ДФС, до компетенції яких належать відповідні питання.

Прийом здійснюється відповідно до внутрішнього трудового розпорядку роботи органу за попереднім записом у дні та години, визначені графіком особистого прийому громадян. Для прийому громадян облаштовано спеціальні кімнати (приймальні громадян) та забезпечено необхідною оргтехнікою, юридичною літературою тощо. Для зручності громадян інформація про порядок і графік особистого прийому розміщена на нашому офіційному веб-порталі за посиланням: http://if.sfs.gov.ua/pryimalnia-gromadian/grafik-osobistogo-priyomu/ (Головне управління ДФС та митниця).

Інформація про порядок і графік особистого прийому податкових інспекцій розміщена в розділі "Територіальні органи" (http://if.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/).

Запис громадян на прийом проводиться працівниками підрозділу з організації особистого прийому в робочі дні. Проведення запису завершується за три робочі дні. Посадова особа органу ДФС, яка здійснюватиме прийом, для забезпечення кваліфікованого вирішення питань, порушених громадянином у зверненні, може залучати до розгляду працівників відповідних структурних підрозділів органу ДФС або одержувати від них необхідну інформацію.

Оксана Степанівна  

Як розглядаються звернення громадян в органах фіскальної служби?

Олександр Нащочин 

Дякую за питання! Відповідно до Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку. Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271.

Відповідно до Порядку, звернення громадян підлягають розгляду керівництвом органів ДФС відповідно до розподілу функціональних повноважень. Опрацювання звернень громадян структурними підрозділами органів ДФС відповідно до резолюції спрямовується на об’єктивне вирішення порушених авторами звернень питань, підготовку та супроводження прийняття рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитись, надання відповідних роз’яснень, у тому числі за результатами вивчення та перевірки на місцях викладених у зверненнях обставин, проведення інших заходів. Забороняється направляти скарги громадян на розгляд тим органам чи посадовим особам, дії або рішення яких оскаржуються.

Якщо у зверненні поряд з питаннями, що належать до компетенції органу ДФС, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то при наданні відповіді на звернення роз’яснюється порядок вирішення таких питань. Строки розгляду звернень громадян обчислюються у календарних днях, починаючи з дня реєстрації таких звернень. Датою виконання звернення громадянина є дата реєстрації відповіді на нього. Звернення розглядаються та вирішуються у строк не більше одного місяця із дня їх надходження, ураховуючи вихідні, святкові й неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх реєстрації. Якщо питання, порушені у зверненні, не належать до компетенції органів ДФС, таке звернення в строк не більше п’яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявникові. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом ДФС, воно в той самий строк повертається громадянину з відповідними роз’ясненнями.

Остап  

Добрий день. Кого я можу повідомити про те, що підприємець не сплачує податки?

Олександр Нащочин

Доброго дня! Дякую за питання. Ви можете звернутися до нас письмово із заявою, а можете і зателефонувати на спеціальний номер. Щодо письмового звернення, ви можете надіслати його до державної податкової інспекції за місцем проживання (адреси за посиланням: http://if.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/), або до Головного управління ДФС в області за адресою: м.Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20. Щодо звернення по телефону, ви можете скористатись сервісом "Пульс" за номером телефону (044) 284-00-07.

Остап  

Дякую за відповідь. А анонімно можу я звернутися?

Олександр Нащочин

Відповідно до статті 8 Закону України "Про звернення громадян" письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.