Електронний цифровий підпис (ЕЦП) - потужний засіб контролю достовірності інформації в електронному вигляді, забезпечення цілісності електронних даних, підтвердження їх авторства і актуальності. Електронний цифровий підпис - це інформаційний об'єкт, що створюється для підписуваних даних, дозволяє упевнитися в цілісності і автентичності цих даних.
Електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо:
- електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису;
- під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення електронного цифрового підпису;
- особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.
Посилений сертифікат відкритого ключа – це документ, що дозволяє встановити зв'язок між відкритим ключем і його власником. Посилений сертифікат містить ім'я користувача, відкритий ключ, термін дії посиленого сертифікату і підпис третьої сторони, яка засвідчує цілісність і достовірність посиленого сертифікату. Довірена третя сторона, що видає і обслуговує посилені сертифікати, називається акредитованим центром сертифікації ключів (далі АЦСК).
Акредитований центр сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту ДФС (далі – АЦСК ІДД) безкоштовно надає у тому числі і фізичним особам послуги електронного цифрового підпису.
Під послугами ЕЦП розуміється надання у користування засобів ЕЦП, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування посилених сертифікатів (формування, розповсюдження, скасування, зберігання, блокування та поновлення), надання інформації щодо чинних, скасованих і блокованих посилених сертифікатів тощо.
Посилені сертифікати, сформовані АЦСК ІДД ДФС, використовуються для засвідчення чинності і належності відкритого ключа підписувачу.
Сфера використання посилених сертифікатів є організація електронного документообороту з використанням ЕЦП.
На сайті АЦСК ІДД – acskidd.gov.ua необхідно ознайомитись з порядком отримання послуг електронного цифрового підпису, підготувати всі необхідні документи та звернутися до будь-якого представництва АЦСК ІДД за вказаною на офіційному інформаційному ресурсі адресою.
В Івано-Франківській області отримати ключі електронного цифрового підпису можна безкоштовно у Центрах обслуговування платників податків при ДПІ в м.Івано-Франківську та Калуській ОДПІ.