Відповідно до ст. 4 Закону України від 17 липня 1997 року № 468/97-ВР «Про державне регулювання імпорту сільськогосподарської продукції» зі змінами і доповненнями сільськогосподарська продукція, яка ввозиться (пересилається) на митну територію України, підлягає радіологічному, а в разі ввезення об’єктів державного контролю - товарів 1 - 5, 7, 10, 12, 14 - 16, 19, 21, 23 груп згідно УКТ ЗЕД - державному контролю, що здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ветеринарної медицини. Ввезення в Україну харчових продуктів та супутніх матеріалів здійснюється в порядку, визначеному законом.

Порядок ввезення харчових продуктів на митну територію України та вимоги до них визначаються Законом України від 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 771).

Відповідно до частини четвертої ст. 55 Закону № 771 під час проведення фізичної перевірки вантажу, що ввозиться на митну територію України, обов’язково перевіряються, зокрема, пакування та маркування на відповідність законодавству про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Маркування - слова, описи, знаки для товарів і послуг, назва торгової марки, зображення чи символи, що стосуються харчових продуктів і розміщені на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), споживчій тарі, контретикетці, кольєретці, ярлику, пробці, листку-вкладиші, документі, повідомленні, інших елементах упаковки, що супроводжують чи належать до таких харчових продуктів (п. 38 ст. 1 Закону № 771).

Частиною першою ст.39 Закону № 771 встановлено, що забороняється обіг харчових продуктів, маркування яких не відповідає вимогам законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

Відповідно до п. 47 ст. 1 Закону № 771 харчовий продукт вважається неправильно маркованим, якщо маркування не відповідає вимогам ст. 39 Закону № 771.

Водночас, відповідно до ст. 57 Закону № 771 вантажі з об’єктами санітарних заходів, що ввозяться (пересилаються) на митну територію України та марковані з порушенням вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, можуть бути випущені в обіг без права їх пропонування кінцевому споживачу під зобов’язання оператора ринку про виправлення маркування відповідно до вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.

При цьому вимогами частини першої ст. 12 Закону № 771 встановлено, що державний контроль за харчовими продуктами та/або іншими об’єктами санітарних заходів здійснюється виключно компетентним органом. Компетентний орган може делегувати повноваження на здійснення державного контролю у встановлених законом випадках.

Відповідно до п. 3 ст. 26 Закону України від 3 липня 2012 року № 5029-VI «Про засади державної мовної політики» маркування товарів, інструкції про їх застосування тощо виконуються державною мовою і регіональною мовою або мовою меншини. За рішенням виробників товарів поруч із текстом, викладеним державною мовою, може розміщуватися його переклад іншими мовами. Маркування товарів для експорту виконується будь-якими мовами.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 212.07).