12244754_649085825194697_7708929362458560678_o

 

Ігор Степанович  

Як на Вашу думку вплине на бізнес прийняття змін до податкового кодексу, розроблених комітетом ВРУ (Южаніною Н.)? якісь попередні розрахунки вже є?

Наталія Зікрата  

Звичайно, ми проаналізували запропоновані зміни від комітету з питань податкової та митної політики Верховної ради. Позитивним, на мою думку, є зменшення рівня податкового навантаження на фонд оплати праці, яке на сьогоднішній день становить понад 55%, що робить його основною перепоною на шляху виходу бізнесу з тіні. Але є ризики значних втрат до бюджету, що вимагає пошуку так званих «компенсаторів». В цьому випадку вирішальним стане рівень свідомості та відповідальності бізнесу, який без зволікань повинен буде вивести усі зарплати «з тіні». Зокрема, передбачене зниження ставки ПДФО до 10 % приведе до зменшення надходжень до місцевих бюджетів на 301 млн млн, а ставки єдиного внеску до 20 % зменшить поступлення цього збору на 1,2 млрд грн. Відміна спецрежиму для сільськогосподарських підприємств збільшить надходження до бюджету на 280 млн грн. Однак, запропоновані новації щодо бюджетного відшкодування ПДВ за допомогою системи електронного адміністрування, а також скасування критеріїв на автоматичне відшкодування, на мою думку, несе ризик застосування платниками схем мінімізації, які система в автоматичному режимі не в змозі виявити. При цьому, враховуючи триваючий процес удосконалення системи електронного адміністрування, сподіваюсь нам вдасться зробити позитивні зрушення в цьому напрямку. Зниження ставки податку на прибуток з 18 до 15 % та запровадження податку на розподілений прибуток як альтернативи податку на прибуток, вигідно для бізнесу, оскільки згідно цієї моделі податок на прибуток нараховується та сплачується лише при розподіленні прибутку або виплаті дивідендів. Проте тут теж є теж певні застереження, адже застосування податку на розподілений прибуток залишає місце для ухилення від оподаткування, оскільки сплачується лише в разі розподілу прибутку.

перевізник  

Я планую придбати новий автомобіль в цьому місяці. Транспортний податок необхідно сплачувати за цілий рік?

Наталія Зікрата  

1 січня 2015 року введено в дію положення Податкового кодексу щодо транспортного податку. Платниками транспортного податку є, зокрема, фізичні особи (у тому числі нерезиденти), які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі з об'ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб.см і які використовувались не більше 5 років. Ставка податку складає 25 000 грн. в рік за кожен легковий автомобіль. Якщо такий легковий автомобіль придбаний фізичною особою протягом року, транспортний податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Ігор Степанович  

Зараз розглядається реформа податкової системи. Які зміни передбачені для бізнесу?

Наталія Зікрата   

Сьогодні необхідність змін податкової системи усвідомлює як законодавча так і виконавча гілка влади. Наразі, запропоновано для розгляду два варіанти податкової реформи – від Міністерства фінансів України та Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики. Зокрема, Міністерство фінансів запропонувало з 1 січня зробити всі основні чотири податки по 20%. Ставку ЄСВ знизити з нинішнього 41% (середній 36%) до 20%, а податок на прибуток пропонують підвищити з 18% до 20%. Також до 20% може зрости податок із доходів фізичних осіб. ПДВ у фінансовому відомстві пропонують залишити без змін. Кінцева мета Мінфіну – об'єднати ЄСВ та ПДФО і знизити цим – до 20% – загальний податок на зарплату. У проекті Податкового комітету реформ Верховної ради, який уже зареєстровано як законопроект, запропоновано знизити ПДФО – до 10%, ЄСВ – до 20%, ПДВ і податок на прибуток – до 15%, при цьому прибуток, реінвестований в основні кошти чи капітальне будівництво, не оподатковуватиметься. Також законопроектом пропонується встановити рівень податкового навантаження на фонд оплати праці не більше 30%: зменшити базову ставку податку на доходи фізичних осіб до 10% (чинна 15 – 20%) та встановити єдину ставку єдиного внеску у розмірі 20%, скасувавши при цьому єдиний внесок, що сплачується із заробітної плати робітників. Законопроектом пропонується зміни щодо адміністрування ПДВ, зокрема: зниження ставки податку з 20% до 15%, зміна механізму відшкодування ПДВ, встановлення механізму запобігання використання підприємствами штучно створеного податкового кредиту, відміна спеціального режиму оподаткування ПДВ для с/г підприємств, крім тваринництва та ін.

Ольга Володимирівна  

Чи потрібно юридичній особі, яка працює на спрощеній системі оподаткування та надає послуги застосовувати РРО?

Наталія Зікрата   

До 2015 року всі суб’єкти господарювання, які надавали послуги, не повинні були застосовувати РРО за умови, що такі суб’єкти проводили розрахунки у касі з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій. Однак з 2015 року Законом України № 71-VIII від 28 грудня 2014 року такі суб’єкти були виключені з переліку тих, які звільнені від застосування РРО. Тобто з 1 січня 2015 року суб’єкти господарювання, які надають послуги за готівку, повинні застосовувати РРО. Однак варто звернути увагу, що тимчасово (до 1 липня 2015 року) всі суб’єкти господарювання, які надають послуги, були звільнені від санкцій за порушення вимог Закону про РРО, зокрема і незастосування РРО, за умови, що вони проводили розрахунки у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею квитанцій.

Aleks  

Чи можливе віднесення сум ПДВ до податкового кредиту без отримання податкової накладної?

Наталія Зікрата   

Відповідно до статті 201 Податкового кодексу України підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, зокрема, є: - транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами; - касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 грн. за день (без ПДВ); - бухгалтерська довідка, складена відповідно до п. 36 підрозд. 2 розд. XX ПКУ; - податкова накладна, складена платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 ПКУ та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. Платники податку зобовязані вести реєстр вищезазначених документів ( стаття 201кодексу). У разі використання платниками для розрахунків із споживачами РРО касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням податку, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми. У разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку. Для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України документом, що посвідчує право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту, вважається податкова накладна, складена платником за такими операціями та зареєстрована в ЄРПН зобов’язання за якою включені до податкової декларації відповідного звітного періоду.

бухгалтер  

Чи діє мораторій на застосування фінансових санкцій за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності?

Наталія Зікрата  

На сьогодні діє норма пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України, якою визначено застосування фінансових санкцій за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності. Так, у випадку, якщо платник податків неподав або несвоєчасно подав податкову декларацію передбачено накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, накладається штраф в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Olena  

Хто є платником акцизного податку при реалізації у роздрібній мережі підакцизних товарів?

Наталія Зікрата   

Відповідно до статті 212 Податкового кодексу України платником акцизного податку є особа - суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів. При цьому платниками такого податку є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізовують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування, наступні підакцизні товари: пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, товари, зазначені у статті 215 Податкового кодексу України, зокрема нафтопродукти, скраплений газ тощо (стаття 14 ПКУ). Водночас їх реєстрація як платників податку здійснюється контролюючими органами безпосередньо за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність, тобто шляхом подання декларації з акцизного податку(стаття 212 ПКУ). В свою чергу акцизний податок така особа сплачує до бюджету за місцем здійснення реалізації таких товарів (стаття 222 ПКУ).

Макс 

Коли платники єдиного податку – фізичні особи – підприємці звільняються від сплати єдиного податку?

Наталія Зікрата  

Нормами статті 295 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, встановлено виняткове право платників єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, на звільнення від сплати єдиного податку виключно в таких випадках: - на період щорічної відпустки тривалістю один календарний місяць на рік, інформація про період якої вказується у відповідній заяві, що подається до органу державної податкової служби у довільній формі; - на період хвороби, обов’язково підтвердженої копією листка непрацездатності, за умови, що хвороба триває не менше 30 календарних днів. При цьому інформація про термін тимчасової втрати працездатності вказується у відповідній заяві, що подається до органу державної податкової служби у довільній формі з обов'язковим доданням копії листка непрацездатності.

555  

У зв’язку із зміною розміру мінімальної заробітної плати чи збільшився розмір добових при відрядженні у 2015 році? Дякую за відповідь.

Наталія Зікрата  

Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що податком на доходи фізичних осіб не оподатковуються добові витрати на відрядження у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження (статті 165 та 170 Кодексу). Суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, визначаються окремо постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №98 (додаток 1 до постанови). Тобто, граничні норми добових витрат (з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб), крім витрат на відрядження державних службовців та інших зазначених осіб, розраховуються з показника мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (з 1 січня 2015 року мінімальна заробітна плата складає 1218 гривень) та становлять у 2015 році: - у межах України – 243,6 грн.; - за кордон – 913,5 грн. Зміна мінімальної заробітної плати протягом року не впливає на граничні норми добових витрат, які були встановлені на 1 січня звітного року.

viktor  

Підприємець на загальній системі оподаткування сплатив авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб 15 листопада 2015 року. Чи будуть штрафні санкції?

Наталія Зікрата 

Відповідно до статті 177 Податкового кодексу України авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються підприємцем самостійно, але не менше як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік, та сплачують до бюджету по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада). Перенесення строків сплати податків та зборів, які припадають на вихідні або святкові дні Податковим кодексом України не передбачено. Отже, так як 15 листопада п.р. припадає на вихідний день, то авансовий внесок з податку на доходи фізичних осіб ФОП слід сплатити напередодні, тобто 13 листопада 2015 року. У разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов’язання протягом строків визначених кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.