Антоніна миколаївна
Які первинні документи є підтвердженням витрат на придбання електронного авіаквитка для відрядження працівника підприємства?
Наталія Зікрата
Відповідно до статті 134 Податкового кодексу України об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розд. ІІІ Кодексу.
Також статтею 44 встановлено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Частиною першою ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факт здійснення господарської операції. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.
Відповідно до Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон, у разі використання електронного авіаквитка підставою для відшкодування витрат на його придбання є такий пакет документів: оригінал розрахункового або платіжного документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції у готівковій чи безготівковій формі (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера); роздрукована на папері частина електронного авіаквитка з вказаним маршрутом (маршрут/квитанція); оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира.
Інструкція є обов’язковою для органів державної влади, підприємств, установ та організацій, що повністю або частково фінансується за рахунок бюджетних коштів. Інші підприємства та організації даний документ можуть використовувати як допоміжний.
З урахуванням зазначеного, для підтвердження витрат на придбання електронного авіаквитка для відрядження працівника підприємства потрібні такі документи: оригінал розрахункового або платіжного документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції у готівковій чи безготівковій формі (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера); роздрукована на папері частина електронного авіаквитка з вказаним маршрутом (квитанція); оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира.
Ірина
Чи може підприємство- платник єдиного податку 3 групи при проведенні розрахунків за операціями з купівлі – продажу товарів отримувати вексель?
Наталія Зікрата
Відповідно до статті 291 Податкового кодексу України до третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень Також встановлено, що платники єдиного податку першої - третьої груп повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій). Відповідно доЗакону України «Про цінні папери та фондовий ринок вексель відноситься до боргових цінних паперів. Вексель - цінний папір, який посвідчує безумовне грошове зобов’язання векселедавця або його наказ третій особі сплатити після настання строку платежу визначену суму власнику векселя. Статтею 4 Закону України «Про обіг векселів в Україні» передбачено, що видавати переказні і прості векселі можна лише для оформлення грошового боргу за фактично поставлені товари, виконані роботи, надані послуги, за виключенням фінансових банківських векселів, векселів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та фінансових казначейських векселів. Умова щодо проведення розрахунків із застосуванням векселів обов’язково відображається у відповідному договорі, який укладається в письмовій формі. У разі видачі (передачі) векселя відповідно до договору припиняються грошові зобов’язання щодо платежу за цим договором та виникають грошові зобов’язання щодо платежу за векселем. Тобто у разі отримання чи видачі юридичною собою – платником єдиного податку векселя, зобов’язання щодо договору поставки/купівлі товарів (робіт, послуг) погашаються не в грошовій формі. З урахуванням норми п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу України юридична особа – платник єдиного податку третьої групи не може отримувати чи надавати вексель для оформлення грошового боргу за поставлені або придбані ним товари (виконані роботи, послуги).
Оксана
Чи дійсно будуть за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в єдиному реєстрі з 1 жовтня 2015 року застосовуватись штрафні санкції ?
Наталія Зікрата
Відповідно статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання, але не пізніше 180 календарних днів від дати їх складання.
Згідно з пунктом 35 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового Кодексу України, при порушенні термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, розрахунків коригування, складених до 1 жовтня 2015 року, не застосовуються штрафні санкції, визначені пунктом 1201.1 статті 1201 розділу ІІ Кодексу.
З 1 жовтня 2015 штрафи за порушення платниками податку термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН, застосовуватимуться у таких розмірах:
10 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 1 до 15 календарних днів;
20 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів;
50 відсотків від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації постачальником протягом 180 календарних днів та втратою права покупця на формування податкового кредиту.
Орест С.
Уточніть будь-ласка в якому розмірі з 1 вересня 2015 року застосовується податкова соціальна пільга при нарахуванні заробітної плати?
Наталія Зікрата
Відповідно статті 169 Податковий кодекс України будь – який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 100 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року. Згідно із статтею 1 розділу ХІХ Кодексу до 31 грудня 2015 року податкова соціальна пільга надається в розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року Також податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. Отже у 2015 році податкова соціальна пільга дорівнює 609,00 грн. при граничному доході 1710,00 грн.
Дерев"янко М.
Доброго дня! Усі говорять про реформу податкової системи, які зміни нас очікують і чи стане лекше вести свій бізнес?
Наталія Зікрата
Сьогодні ми впроваджуємо відкриту, прозору політику, спрямовану на конструктивну співпрацю з бізнесом. Адже у цей складний для країни період вкрай важливо не втратити темпи надходження податків і зборів до бюджету та забезпечити економічну стабільність.
Перші кроки на шляху до цих змін вже зроблено, зокрема у 2015 році розпочато процес децентралізації влади та реформування податкової системи. Відповідно до яких з початку 2015 року вдвічі зменшено кількість податків з 22 до 11. Зокрема, до загальнодержавних податків віднесено: податок на прибуток підприємств, податок на доходи фізичних осіб, податок на додану вартість, акцизний податок, екологічний податок, рентну плату та мито.
Також внесено зміни до спрощеної системи оподаткування, єдиного внеску, податку на нерухоме майно, адміністрування податку на доходи фізичних осіб та військового збору, податку на прибуток підприємств та транспортного податку. Суттєвими кроками на шляху до детінізації економіки стало запровадження для бізнесу податкового компромісу та електр
Ці зміни стали початком реалізації більш глибоких реформ податкової системи. Наразі, Національна рада реформ при президентові України розглянула два варіанти податкової реформи. На обговорення винесено проекти реформ від Мінфіну і Податкового комітету ВР.
Зокрема, Міністерство фінансів запропонувало з 1 січня зробити всі основні чотири податки по 20%. Ставку ЄСВ знизити з нинішнього 41% (середній 36%) до 20%, а податок на прибуток пропонують підвищити з 18% до 20%. Також до 20% може зрости податок із доходів фізичних осіб. ПДВ у фінансовому відомстві пропонують залишити без змін.
Мета Міністерства фінансів – об'єднати ЄСВ та ПДФО і знизити цим – до 20% – загальний податок на зарплату. Також, планується знизити податкове навантаження для найменш захищених верств населення за рахунок того, що не оподатковуватиметься дохід у розмірі мінімальної зарплати.
У проекті Податкового комітету реформ Верховної ради запропоновано знизити податок на доходи фізичних осіб – до 10%, єдиний внесок – до 20%, ПДВ і податок на прибуток – до 15%, при цьому прибуток, реінвестований в основні кошти чи капітальне будівництво, не оподатковуватиметься.
555
Чи необхідно подавати повідомлення про прийняття працівника на роботу при укладенні договорів цивільно-правового характеру з фізичними особами?
Наталія Зікрата
Відповідно до норм Постанови № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» повідомлення про прийняття на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органом чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за основним місцем обліку їх як платника єдиного внеску, за формою згідно з додатком, до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором засобами електронного зв’язку з використання електронного цифрового підпису відповідальних осіб до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису, або на паперових носіях разом з копією в електронній формі, або на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами. Слід зазначити, що вищевказана постанова розроблена відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України, яка містить положення щодо укладання трудового договору. Укладання договорів цивільно-правового характеру не регулюється статтею 24 Кодексу. Отже, повідомлення про дату початку дії укладених договорів цивільно-правового характеру з фізичними особами до органів державної фіскальної служби подавати не потрібно.
Руслан
Чи політична партія може бути внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Наталія Зікрата
Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України. Відповідно до статті 133 Податкового кодексу України до неприбуткових організацій, зокрема, можуть бути віднесені: бюджетні установи; громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; житлово-будівельні кооперативи, дачні, садівничі та гаражні кооперативи (товариства); об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів. Cлід зазначити, що відповідно статті 133 Податкового кодексу України неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам: утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації; установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів або їх частини серед засновників, членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску); установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення); внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Крім цього, доходи неприбуткової організації повинні використовуватися виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Отже, при дотриманні цих вимог політична партія може бути внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
anna
В мене є дача в Україні. Я громадянка іншої держави. Які пільги є по сплаті за землю?
Наталія Зікрата
Відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, передбачене для вказаних категорій фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм: для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари; для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара; для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара; для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара; для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара. Відповідно до норм ст. 121 Земельного кодексу України на безоплатне отримання із земель державної або комунальної власності земельних ділянок, у межах зазначених граничних норм, мають громадяни України. Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права набувати права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності та не користуються пільгами щодо сплати земельного податку.