У зв’язку із запровадженням з липня 2015 року повноцінного електронного адміністрування податку на додану вартість фахівці ДПІ у м. Івано-Франківську спільно з Івано-Франківським територіальним відділенням федерації професійних бухгалтерів та аудиторів України провели семінар для платників податків.
Перед присутніми виступила начальник відділу комунікацій міської ДПІ Галина Яремко, яка повідомила, що з 1 липня для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних платник податку повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтверджену зареєстрованими в ЄРПН «вхідними» податковими накладними, сплатою ПДВ при імпорті товарів та (за недостатності таких сум) коштами на його рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ. Тобто, реєстрація податкових накладних в ЄРПН можлива лише за наявності на електронному рахунку платника так званого «ресурсу».
Цей «ресурс» може бути збільшений на суму середньомісячного розміру податку на додану вартість, яку платник задекларував та сплатив до бюджету за останні 12 звітних місяців або 4 квартали. Така сума підлягає щоквартальному перерахунку в автоматичному режимі.
На збільшення «реєстраційної» суми також вплине наявність на інтегрованих картках платника помилково або надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ. Ця «переплата» автоматично зарахується на електронний рахунок суб’єкта господарювання.
Посадовиця ознайомила учасників семінару з новими правилами адміністрування ПДВ під час здійснення неоподатковуваних операцій та з новою системою штрафів у випадку несвоєчасної реєстрації в ЄРПН податкових накладних.
Під час семінару також йшлося про адміністрування єдиного соціального внеску та про зміни в застосуванні реєстраторів розрахункових операцій, зокрема, при наданні підприємствами послуг, здійсненні розрахунків через Інтернет, проведенні операцій з приймання готівки для подальшого її переказу тощо.
Такі спільні семінари проводяться для платників податків щомісяця.
Підготовлено відділом комунікацій
ДПІ у м. Івано-Франківську
ГУ ДФС в Івано-Франківській області