ДПІ у м. Івано-Франківську нагадує платникам, що з 1 липня 2015 року стане обов’язковим використання реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями третьої групи, а з 1 січня 2016 року – фізичними особами-підприємцями другої групи.
Проте є і ряд виключень. Згідно з п. 296.10 ст.296 Податкового кодексу платники єдиного податку другої і третьої груп (фізичні особи – підприємці) при здійсненні діяльності на ринках, при продажі товарів дрібнооптової торгівлі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують РРО.
Варто зазначити, що підприємці - платники єдиного податку другої і третьої груп, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почнуть застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 1січня 2017 року звільняються від проведення перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО відповідно до норм Податкового Кодексу України.
Відповідно до Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій від 28.08.2013 р. № 417 для реєстрації РРО суб’єкт господарювання подає до податкової інспекції:
- заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;
- копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, чи іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;
- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;
- копію договору суб’єкта господарювання з Центром сервісного обслуговування (ЦСО) про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Реєстраційна заява має бути підписана керівником суб’єкта господарювання або фізичною особою - підприємцем із зазначенням дати подання. Усі розділи реєстраційної заяви підлягають обов’язковому заповненню. Копії документів засвідчуються підписом керівника суб’єкта господарювання або особистим підписом фізичної особи - підприємця.
У разі подання реєстраційної заяви у паперовому вигляді суб’єктом господарювання пред’являються оригінали відповідних документів.
При поданні реєстраційної заяви в електронному вигляді оригінали таких документів пред’являються в податковій інспекції разом із довідкою ЦСО про опломбування РРО та актом введення в експлуатацію.
Оригінали документів, крім реєстраційної заяви, повертаються суб’єкту господарювання, а копії залишаються в податковій інспекції.
Суб’єкти господарювання, включені до системи подання податкових документів в електронному вигляді, можуть подавати реєстраційні заяви в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку з дотримання вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис».
Порядок та строки розгляду реєстраційних заяв, поданих в електронному вигляді, є такими самими, як і для реєстраційних заяв, поданих у паперовому вигляді.
Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа інспекції не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційної системи та надає суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО за формою № 3- РРО, що засвідчує реєстрацію РРО.
Датою реєстрації РРО, яка зазначається в реєстраційному посвідченні, є дата, що відповідає даті внесення даних до інформаційної системи.
До реєстраційного посвідчення вносяться записи щодо назви та адреси господарської одиниці, де використовується РРО, а також найменування ДПІ за адресою такої господарської одиниці та дати початку обліку РРО у цьому органі.
Шановні платники! Завчасно потурбуйтеся про реєстрацію РРО.
Підготовлено відділом комунікацій
ДПІ у м. Івано-Франківську
ГУ ДФС в Івано-Франківській області