Відповідно до пункту 6.5 статті 6 Закону №1636-VII для цілей застосування податкового та митного законодавства договори, укладені між суб’єктами господарювання із місцезнаходженням (місце проживання) на території вільної економічної зони „Крим” (далі – ВЕЗ „Крим”) та іншими суб’єктами господарювання, є документами, що використовуються замість зовнішньоекономічних договорів (контрактів).

Справляння податків на території вільної економічної зони „Крим” визначено статтею 5 Закону №1636-VII з урахуванням особливостей, встановлених пунктом 12.3 статті 12 цього Закону.

На території ВЕЗ „Крим” не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, передбачений Законом України „Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”.

Зазначені податки і збори також не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об’єктів оподаткування (в тому числі об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.

Особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації (з 27 березня 2014 року), звільняються від обов’язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення.

Щодо справляння податку на прибуток підприємств

Відповідно до Закону №1636-VI податок на прибуток підприємств справляється з урахуванням таких особливостей:

- на території ВЕЗ «Крим» не справляється податок на прибуток підприємств;

- взаємовідносини між особами, які мають податкову адресу на території ВЕЗ «Крим», та особами, які мають податкову адресу на іншій території України, є контрольованими операціями згідно із статтею 39 Розділу І «Загальні положення» Кодексу;

- положення  Кодексу щодо звільнення від оподаткування, особливостей оподаткування виробників с/г продукції, оподаткування неприбуткових установ та організацій, особливостей оподаткування прибутку підприємств, отриманого у зв’язку із впровадженням енергоефективних технологій не поширюються на доходи юридичних осіб, прирівняних до резидентів, що мають джерело походження з території ВЕЗ «Крим». Тобто такі доходи підлягають врахуванню при визначенні об’єкту оподаткування податком на прибуток підприємств в загальному порядку;

- призи, які надаються (виплачуються) на користь юридичних осіб, прирівняних до нерезидента або резидента, підлягають оподаткуванню при їхній виплаті (видачі) та за їхній рахунок за подвійною основною ставкою податку на прибуток підприємств, тобто 36%;

- витрати юридичної особи, прирівняної до резидента, що були понесені на оплату вартості товарів (робіт, послуг), поставлених особою, прирівняною до нерезидента, включаються до складу витрат такої особи у сумі, що становить 85 відсотків вартості цих товарів (робіт, послуг);

- податок на прибуток під час тимчасової окупації не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.

   При цьому особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження на території АР Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов'язку подання до контролюючих органів декларацій та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податку на прибуток  протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення;

- будь-які доходи з джерелом їхнього походження з території ВЕЗ «Крим», одержані юридичною особою, прирівняними до резидентів, оподатковуються за правилами, встановленими для іноземних доходів.

В свою чергу,будь-які доходи з джерелом їхнього походження з іншої території України, що нараховуються (виплачуються) на користь осіб, прирівняних до нерезидентів, оподатковуються за правилами, встановленими для їхньої виплати (репатріації) за кордон України;

- платники податку на прибуток підприємств, які мають відокремлені підрозділи на території ВЕЗ «Крим», та платники зазначеного податку із місцезнаходженням на території ВЕЗ «Крим», які мають відокремлені підрозділи на іншій території України, не можуть сплачувати податок на прибуток підприємств на консолідованій основі;

- будь-якій юридичній особі - резиденту України, яка змінює (змінила) своє місцезнаходження з тимчасово окупованої території на іншу територію України,  дозволяється включити до складу витрат з метою оподаткування податком на прибуток підприємств:

підтверджені належним чином витрати, понесені у зв'язку з евакуацією основних засобів та запасів з тимчасово окупованої території на іншу територію України;

100 відсотків амортизації основних засобів, що евакуюються з тимчасово окупованої території України та були введені в експлуатацію на іншій території України;

- будь-які податки, збори (обов'язкові платежі), стягнуті на території ВЕЗ «Крим», не включаються до складу витрат при визначенні об’єкту оподаткування податком на прибуток підприємств.