В Головному управлінні ДПС в Івано-Франківській області нагадують працедавцям, що найманий працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та подання повідомлення до податкового  органу про  прийняття  працівника  на  роботу.

Таке повідомлення підприємство, установа, чи фізична особа-підприємець зобов’язані подати до податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску до початку роботи працівника.

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається за формою, затвердженою постановою КМУ від 17.06.2015 №413 одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

У Формі повідомлення роботодавець зазначає назву та код ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків. Також у табличній частині повідомлення необхідно зазначити:

- категорію найманого працівника (основний працівник чи сумісник);

- прізвище, ім'я та по-батькові  працівника, якого приймає до себе на постійне чи тимчасове місце роботи;

- дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків найманого робітника (або серію та номер паспорта);

- дані документу, на підставі якого укладається трудовий договір з фізичною особою (номер та дата наказу чи розпорядження  про прийняття на роботу);

- дату початку роботи нового працівника.

Також звертаємо увагу роботодавців, які використовують працю найманих працівників, на належне оформлення з ними трудових відносин. Особливо увагу контролюючі органи приділятимуть суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність у сфері туризму, вантажних,  пасажирських перевезень та кур’єрської діяльності щодо дотримання ними норм трудового, податкового законодавства в частині офіційного оформлення найманих працівників і виплати заробітної плати.

Зауважимо, що контролюючі органи й надалі протидіятимуть виплаті зарплат в конвертах та використанню нелегальної праці, адже неофіційна зайнятість не лише зменшує доходи місцевих бюджетів та бюджету Пенсійного фонду, але й позбавляє неофіційно найманих працівників соціальних гарантій, права на відпустку, права на оплату лікарняних листків та пенсійного забезпечення.