1. Детінізація економіки

ДФС ліквідовано схему заниження митної вартості, яку використовували  більше двох десятків підприємств-імпортерів. Учасниками цих махінацій були і співробітники митниці, і правоохоронці, і судді.

За рахунок руйнування схеми бюджет отримав понад 1 млрд грн. без можливості оскарження в судах та повернення коштів на рахунки суб’єктів.

Так, наприклад, у минулому році при оформленні тканини через судові рішення, а саме це використовувалось як схема, митна вартість складала 50 центів за кг. Платіж з одного контейнера складав 2,5-3 тис. доларів. Після руйнування схеми вартість зросла у понад 6 разів – до 3,30 доларів за кг, тобто з контейнера платіж тепер складає 14-16 тис доларів.

Подібна ситуація із митним оформленням взуття, яке декларувалося по 50 центів і платіж складав 1-2 тис. доларів. На сьогодні його вартість понад 5 доларів за кг, а платіж – до 10 тис. доларів.

Водночас повністю перекрити всі шпарини можливо лише за умови повної технічної модернізації митниці.

2. Технічна модернізація митниці.

Сьогодні для фіскальної служби одним з надзвичайно важливих та актуальних питань є облаштування митних постів сучасними технічними засобами контролю, які дозволять упередити переміщення контрабанди. Закупівля сканерів, встановлення вагових комплексів та GPS-замків – це те оснащення, якої потребує митниця.

ДФС вже розпочато процес технічної модернізації митниці. Наразі закуплені і встановлюються вагові комплекси, триває процес проведення тендерної закупівлі перших10 стаціонарних скануючих систем.

3. Автоматизована система «Єдине вікно»

Відповідно до законодавства з 1 лютого поточного року всі митні декларації у режимах «експорт» та «імпорт» оформлюються за принципом «єдиного вікна». Цей принцип діє на всіх автомобільних пунктах пропуску і на внутрішніх митницях. Серед суб’єктів ЗЕД система набуває все більшої популярності.

З 4 травня 100% митних декларацій у режимах «експорт» та «імпорт» оформлюються за принципом «єдиного вікна».

Минулого року частка вантажів, що оформлювались через «єдине вікно», складала близько 20%, вже на сьогодні цей показник складає 85%.

Державною фіскальною службою України в подальшому планується забезпечити передачу дозвільних документів, що видаються державними органами через систему «єдиного вікна».

4. Боротьба з контрабандою товарів

За рахунок законодавчих змін у 2018 році зменшено ризик ввезення громадянами у спрощеному порядку та без оподаткування товарів, пов’язаних зі здійсненням підприємницької діяльності.

Наразі  у 40 пунктах пропуску відбувається інформаційний обмін з Держприкордонслужбою, що забезпечило нам повний контроль ситуації щодо переміщення фізичних осіб. Ще рік тому такої можливості у ДФС не було, навіть щодо контролю переміщення протягом доби.

Товари, які переміщувалися в Україну таким чином: електротехніка, одяг, взуття, товари побутової хімії.

Такі зміни створили рівні умови роботи для легальних імпортерів.

5. Міжнародна взаємодія

ДФС відновлено систему взаємодії з митниками інших країн. Фіскальна служба долучилася до роботи міжнародних організацій по боротьбі з контрабандою, стала учасником програми ООН по контролю за контейнерними перевезеннями.

Вже працюють портові групи в Одеському порту та в міжнародному пункті пропуску «Бориспіль-аеропорт», які націлені на упередження незаконного переміщення контрабанди наркотиків, зброї, фальсифікованих товарів, товарів подвійного призначення, об’єктів флори та фауни з використанням морських контейнерів та іншої злочинної діяльності.

На сьогодні до перевірки відбираються лише ризикові вантажі. Зокрема, завдяки обміну інформацією з іноземними колегами викриваються схеми незаконного переміщення автомобілів. На сьогодні ділки намагаються занизити фактурну вартість дорогих автомобілів шляхом надання транспортному засобу ознак ДТП.

Так, наприклад, таким чином намагалися ввезти Mercedes-Benz Limited Edition, визначена вартість якого 49 тис евро. За даними німецьких колег, які оперативно відреагували на запит ДФС, реальна вартість авто складала 100 тис евро.