У зв’язку з численним надходженням від митниць ДФС звернень щодо проблемних питань, які виникають у суб’єктів господарювання при отриманні висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи діючих об’єктів, враховуючи інформацію, надану Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі- Держпродспоживслужба), повідомляємо.

Відповідно до пункту 3.3 Порядку надання складським об’єктам статусу “митний склад” та позбавлення такого статусу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2012 № 835, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.08.2012 за № 1324/21636 та 3.2 Положення про склади тимчасового зберігання, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 613, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.08.2012 за № 1307/21619, передбачено, що однією з умов отримання дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу/складу тимчасового зберігання є наявність у підприємства, яке звертається до митниці для отримання відповідного дозволу, висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи діючих об’єктів.

Згідно статті 11 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення” від 24.02.1994 № 4004-ХІІ (далі - Закон), державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають діючі об’єкти, у тому числі військового та оборонного призначення.

Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09.10.2000 № 247, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.01.2001 за № 4/5195 (далі - Порядок).

Відповідно до приписів пункту 3.12 Порядку державній санітарно- епідеміологічній експертизі підлягають об’єкти, визначені в статті 11 Закону, якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об’єкта чи уповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт.

Таким чином, у разі введення в експлуатацію нових побудованих об’єктів, на які відсутні висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, зазначені об’єкти підлягають державній санітарно-епідеміологічній експертизі.

Інформація щодо процедури отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, включаючи перелік необхідних документів, експертних комісій, вартість зазначеної адміністративної послуги та реєстр виданих висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, розміщені на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби в розділі “Держсанепіднагляд” – “Адміністративні послуги”.

Держпродспоживслужба також звертає увагу на те, що відповідно до приписів пункту 3.3 Порядку, визначення відповідності діючих об’єктів експертизи (тобто об’єктів експертизи, які вже використовуються або функціонують) вимогам санітарних норм здійснюється в ході поточного державного санітарно-епідеміологічного нагляду шляхом періодичної вибіркової перевірки і не потребує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Подовження терміну дії раніше виданих висновків Порядком не передбачено.

З метою проведення заходів державного санітарно-епідеміологічного нагляду щодо об’єктів необхідно звернутися з заявою до територіального органу Держпродспоживслужби для отримання Акта санітарно- епідеміологічного обстеження об’єкта. Форма акта затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я від 11.07.2000 № 160 (зі змінами).

Згідно з вимогами пункту 3.4 Порядку державна санітарно- епідеміологічна експертиза діючих об’єктів експертизи призначається лише у разі наявності в головного державного санітарного лікаря офіційних матеріалів про негативний вплив об’єктів на здоров’я людей або зміну їх властивостей, що може спричинити такий вплив, а також у разі внесення змін до санітарного законодавства, якими встановлюються більш жорсткі вимоги до об’єктів експертизи.